Biznes

Co to jest sponsorowanie kasyna?

Dziś mamy do czynienia z coraz większą liczbą kasyn internetowych na rynku. Wszystko to sprawia, że nasz wybór jest nie tylko obszerniejszy, lecz i trudniejszy. Legalne kasyna w Polsce oferują nam wiele ciekawych bonusów i promocji, co tylko zachęca do częstej gry. Z takimi firmami wiąże się jednak sponsoring, który działa w obie strony. Jak zatem to wygląda?

Obrót w kasynach

Na sam początek musimy zdać sobie sprawę, że niejedno kasyno online generuje całkiem spory obrót. Takie firmy hazardowe korzystają przecież z gier, które zawsze dają przewagę, nawet minimalną kasynom. Choć słyszy się o kimś, kto wygrał sporą sumę kasyna, to trzeba wiedzieć, że o wiele więcej osób przegrało, więc ich straty nie tylko pokryły najwyższe wygrane, lecz także przyniosły zysk kasynom. Rzadko się zdarza, aby to z powodu graczy uczciwe kasyno zbankrutowało. Najczęściej dzieje się tak z firmami, które dopuszczają się oszustw, tracą licencje i muszą płacić odszkodowania.

Wszystkie te zarobki przekładają się na to, że kasyno stać na organizowanie nowych promocji, często z nagrodami rzeczowymi. To też wpływa na fakt, że kasyno może być po części sponsorowane.

Pieniądze dla kasyna

W wielu firmach hazardowych mamy do czynienia z loteriami czy turniejami z nagrodami. Polegają one na tym, że gracze za zakłady czy depozyty na koniec mogą otrzymać nagrody na swoje konto. Bardzo często zdarza się, że do rozlosowania, rozdania są nagrody z elektroniki. Nie są to jednak przypadkowe rzeczy. Zdarza się, że do wygrania są produkty marki Apple, Samsung, Xiaomi, JBL. Oczywiście prezentowane są one na stronie, więc po części stanowią małą reklamę dla producentów. Można mieć zatem pewność, że niektóre kasyna podpisują umowy z producentami, gdzie w zamian za oferowanie i reklamowanie konkretnych marek, modeli, mogą liczyć na nie w niższych cenach czy nawet za darmo. W ten oto sposób mamy do czynienia ze sponsoringiem. Każda ze stron może coś zyskać. W największych loteriach i turniejach do wygrania są luksusowe wakacje czy samochody. Oczywiście nie są one anonimowe.

Wiele kasyn dziś organizuje turnieje w porozumieniu z producentami gier hazardowych. Można zatem zobaczyć, że istnieje lista kasyn z turniejami od Pragmatic Play, Booongo, Microgaming. W takim przypadku mamy do czynienia z podwójnym sponsoringiem. Z jednej strony kasyno reklamuje sloty danego producenta, tworzy pulę na wygrane, a z drugiej strony taki producent może dokładać się do tego, żeby to właśnie jego gry znajdowały się w popularnym turnieju. To oczywiście tylko jeden z przykładów, jak kasyna mogą pozyskiwać dodatkowe środki na swoją działalność. Sponsorowanie kasyn może się odbywać również na innych płaszczyznach. Wiele kasyn naziemnych znajduje się w siedzibach znanych sieci hotelowych, które również dbają o ich dofinansowanie, reklamę – w końcu przyciągają sporo gości do samego hotelu.

Pieniądze od kasyna

Sponsoring ze strony firm hazardowych nie jest niczym nowym. Od lat już kasyna z Las Vegas sponsorują wydarzenia sportowe, kulturalne, dzięki czemu ich logo, nazwy są obecne nawet wśród dziesiątek tysięcy osób. Podobnie ma się rzecz z firmami bukmacherskimi, które stają się sponsorami zespołów, konkretnych sportowców. Tylko w nasze Ekstraklasie każdy z zespołów ma sponsora wśród legalnych bukmacherów. Inaczej jednak wygląda sprawa z kasynami, gdyż te za bardzo nie mogą się reklamować, więc jest problem ze sponsoringiem z ich strony. Chociaż w niektórych krajach kasyna stają się sponsorami znanych bądź wschodzących gwiazd z pokera, co też jest dla nich bardzo ważne. Potem mogą przecież organizować turnieje z udziałem takich gwiazd bądź tylko z ich wizerunkami reklamowymi.

Inaczej to trochę wygląda w niektórych krajach, gdzie marketing i hazard działaj bardziej legalnie. Nie można zapominać, że mamy do czynienia z wieloma markami, które prowadzą zarówno zakłady bukmacherskie, jak i również kasyna online. Z jednej strony mogą się reklamować jako bukmacherzy, jednak wiele osób będzie je kojarzyć także z innymi grami, jak poker, automaty czy ruletka. W ten sposób wykorzystują nieco luki w systemie i mogą być bardziej widoczne na rynku.

Gracze jako sponsorzy

Wracamy jednak do początku, czyli samych graczy. Jak już wspomnieliśmy, w teorii i praktyce gracze na ogół więcej przegrywają niż wygrywają w kasynach. Są oczywiście od tego wyjątki, jednak w większości przypadków dużo graczy kończy przygodę z danym kasynem na minusie. W takim sensie można powiedzieć, że to my gracze jesteśmy sponsorami kasyn. Te bez użytkowników, którzy regularnie wpłacają depozyty i stawiają zakłady, nie byłyby w stanie funkcjonować. Mamy zatem do czynienia z pewną symbiozą, która działa w każdą stronę.

Komentarze

Scroll to top