Granaty w CS:GO pełnią bardzo ważną funkcję, jeden źle rzucony smoke może zmienić przebieg rundy. Dlatego w pewnym momencie gracz musi nauczyć się z nich korzystać.
Poniżej możecie zobaczyć zbiór przydatnych komend do nauki granatów, wraz z opisem co robi każda z nich.
sv_cheats 1 //dopuść używanie komend na lokalnym serwerze
sv_infinite_ammo 1 //nieskończona amunicja i granaty
sv_showimpacts 1 //pokaż miejsce uderzeń
sv_grenade_trajectory 1 //pokaż trajektorię lotu granatów
ammo_grenade_limit_total 5 //zwiększ ilośćmaksymalnie przenoszonych granatów do 5
mp_roundtime_defuse 60 //ustaw długość rundy na 60 minut
mp_freezetime 0 //umożliwia poruszanie się zaraz po rozpoczęciu rundy
mp_startmoney 16000 //gracz otrzymuje od razu 16 tysięcy
mp_buytime 3600 //umożoliwia zakup broni przez całą rundę
mp_restartgame 1 //resetuje rundę w celu aplikacji powyższych ustawień
mp_warmup_end //kończy rozgrzewkę
mp_buy_anywhere 1 //umożliwia zakup broni w dowolnym miejscu na mapie
bot_kick //usuwa boty z sesji
bind n noclip //pod klawiszem n można przełączać możliwość latania
bind p "give weapon_hegrenade;give weapon_flashbang;give weapon_smokegrenade;give weapon_molotov" //pod klawiszem p gracz otrzymuje wszystkie granaty
BindToggle o "r_drawparticles" //pod klawiszem o gracz może przełączać widoczność granatów dymnych
Aby nie trzeba było wywoływać każdej komendy z osobna przy każdym uruchomieniu gry, możemy stworzyć tzw. config. Aby to zrobić, musimy w pierwszej kolejności zapisać powyższe komendy w pliku tekstowym o rozszerzeniu cfg. Następnie musimy go umieścić w specjalnym folderze cfg.
Aby wywołać powyższe komendy, należy uruchomić mapę z botami i w konsoli wpisać prostą komendę „exec nazwa_pliku”. W tym momencie nawet sama gra podpowie nam pełną nazwę, by przyspieszyć proces.