Obecnie meta w Hearthstonie jest bardzo zróżnicowana.Praktycznie każda klasa może poszczycić się dobrą talią. Ale które z nich są najlepsze? O tym dowiecie się czytając ten artykuł!
Control Warrior (koszt: 12520 pyłu)
Talia której nie trzeba wielu graczom przedstawiać, gdyż praktycznie w każdej mecie pojawiała się jako jedna z lepszych lub troszkę słabszych. Po dodaniu do gry dodatku o nazwie "Wybawcy Uldum" jej siła wzrosła jeszcze bardziej, dlatego wielu graczy czekało na znerfienie kilku kart. Ostatecznie Blizzard zdecydował się na osłabienie tylko jednej, ale najważniejszej karty, jaką był Dr. Boom. Jednak podniesienie kosztu z 7 do 9 kryształów many nie spowodowało zniknięcia tego decku z mety. Wojownik cały czas posiada wiele mechanizmów obronnych, które czynią go silnym. Obecna lista nie różni się niczym od tej sprzed nerfów: takie karty, jak Niszczyciel Omega, Bójka, Dynamitron czy Niespokojna Mumia mają zapewnić maksymalną redukcję stronników przeciwnika, zaś dzięki Montażowi Omega, Strażnikom Grobowca i Ziliaxowi, Wojownik może skutecznie atakować przeciwnika i przejmować inicjatywę w całym pojedynku. Dodatkowo warto zwrócić uwagę na samego Dr. Booma, który pomimo nerfa, cały czas daje ważną przewagę na większość talii. Obecnie ten deck ma 57.6% win ratio.
Highlander Hunter (koszt: 13440 pyłu)
Mało kto przypuszczał, że talie typu Highlander (bez duplikatów) odnajdą się w obecnej mecie. Jednak Highlander Hunter jest doskonałym przykładem tego, iż talie tego typu mogą w przyszłośći dominować metę. Zacznijmy od jego kluczowych kart, którymi są: Zefrys Wspaniały, który efekt swojego Okrzyku Bojowego zawsze dostosowywuje do obecnej sytuacji na planszy (np. kiedy przeciwnik ma pełny stół stronników, daje nam karty czyszczące stół), Obiekt numer 9, dzięki któremu możemy znacznie przybliżyć się do innych kluczowych kart, Brann, który wytwarza niesamowitą presję i pozwala na zniszczenie silnych kreatur oraz Zul`jin, karta potrafiąca wygrać nawet spisaną już na straty grę. Talia jest złożona w taki sposób, że już od pierwszych tur możemy wytwarzać olbrzymią presję na swoim przeciwniku, jak również skutecznie pozbywać się wrogich stronników. Ważnym elementem są również sekrety, które rzucone w odpowiednim momencie mogą przesądzić o kluczowych turach podczas pojedynku. Obecnie ta talia ma aż 59.6% win ratio.
Murloc Paladin (koszt 8840 pyłu)
Chyba jedna z najprostszych talii, która znajduję się obecnie w mecie, ale w swej prostocie jest również bardzo silna. Zacznijmy od kluczowych kart: Zefrys, najbardziej uniwersalna karta dodatku, który może przesądzić o rozgrywce, "Łuski w górę", czyli zaklęcie które przyzywa 7 murloków na stół i pozwala wytworzyć niesamowitą presję, "Soczewka Pryzmatyczna", drugie i ostatnie zaklęcie w tej talii, służy do obniżenia kosztu zaklęcia "Łuski w górę" i szef kuchni Nomi. Dlaczego Nomi jest istotną kartą? Z prostej przyczyny. Używając zaklęcia przyzywającego murloki, bardzo szybko pozbywamy się zasobów z talii i dochodzimy do momentu, w którym w naszej talii nie ma już żadnej karty. Wtedy właśnie Nomi może okazać się decydującą kartą w całym pojedynku, gdyż nasz rywal najpewniej nie będzie już miał sposobnośći, by zniszczyć ten stół. Talia ta zakłada tworzenie presji na naszym rywalu już od pierwszych tur, dzięki Poskramiaczowi Fal i Murmiom. Możemy również dobierać dodatkowe murloki, poprzez przyzywanie Murloków Smacznopłetwów. Obecnie talia ta ma 56.6% win ratio!
Quest Shaman (koszt: 6760 pyłu)
Quest Shaman jest obecnie najmocniejszym deckiem z tych, które oparte są na Zadaniu. Polega ono na przywaniu 6 stronników z Okrzykiem Bojowym, a po jego wykonaniu otrzymujemy nową moc specjalną. Po jej użyciu nasze Okrzyki Bojowe w tej turze atywują się podwójnie. Najważniejszymi kartami jest Dreszczołak, który pozwala na wytworzenie dodatkowej presji lub zniszczenie stołu przeciwnika, Bojowa Osa, która może zniszczyć silnych stronników przeciwnika i Baristka Lynchen, dzięki której możemy cały czas poszerzać naszą rękę o nowe, silne karty. Ta talia również pozwala nam na wytwarzanie bardzo dużej presji już od pierwszych tur. Jeśli uda nam się wykonać Zadanie do 4-5 tury, to prawdopodobnie wygramy cały pojedynek. Ten deck może również skutecznie się bronić, dzięki takim kartom jak Żywiołak Pustyni i Życiopijca. Obecnie ta talia ma 57.5% win ratio.
źródło: playhearthstone.com