Nadciągająca łatka do League of Legends to istny róg obfitości pod względem reworków i zmian kluczowych umiejętności jednych z bardziej grywanych bohaterów. Niewątpliwie najbardziej oczekiwanym reworkiem jest ten dotyczący Mordekeisera. Ilość błędów związanych z tym bohaterem przekraczała ludzkie pojęcie i wiele z nich sprawiało, że przeciwny team nie miał żadnych szans na wygranie meczu, bo jak wygrać na kogoś, kto konsekwentnie zabiera ci 3/4 hp jedną umiejętnością, która na dodatek nie jest ani skillshotem ani spellem AOE. Wystarczyło nacisnąć R na klawiaturze, a magia Mordekaisera zrobiłaby resztę, ale dość gadania. Przejdźmy do zmian jakie dotknęły tego czempiona:
Kompletnie zmieniono wygląd tego bohatera, tekstury zostały odświeżone i zmienione na bardziej nowoczesne i bardziej pasujące do charakteru Mordekaisera.
Umiejętności:
Umiejętność bierna – Nadejście ciemności:
Ataki podstawowe Mordekaisera zadają dodatkowe obrażenia magiczne. Po trzech atakach lub zaklęciach przeciwko bohaterowi Nadejście Ciemności zadaje obrażenia pobliskim wrogom i zapewnia prędkość ruchu, dopóki Mordekaiser nie znajdzie się poza walką.
Q – Unicestwienie
Mordekaiser uderza maczugą, zadając obrażenia obszarowe lub dodatkowe obrażenia jednemu wrogowi.
W – Niezniszczalny ( nawiasem mówiąc, bardzo trafnie nazwana umiejętność, faktycznie jest dzięki niej niezniszczalny)
Nikczemny władca pochłania 25% zadawanych i otrzymywanych obrażeń. Pierwsze rzucenie czaru tworzy tarczę o tej sile. Mordekaiser może rzucić ten czar ponownie, zużywając 50% tarczy, by się uleczyć.
E – Uścisk Śmierci ( Riot Games chyba wzięło to sobie do serca)
Biernie: Mordekaiser zyskuje 25% przebicia odporności na magię.
Użycie: Szpony przyciągają wrogów do niego, zadając obrażenia.
R- Wymiar Śmierci (yikes)
Mordekaiser wypędza wrogiego bohatera do Wymiaru Śmierci, żeby stoczyć z nim 7-sekundową walkę 1 na 1( teraz pisanie na chacie „1v1 me in the baron pit” nabiera kompletnie nowego, straszniejszego znaczenia). Mordekaiser kradnie pewien procent głównych statystyk wroga. Jeśli zabije ofiarę, pochłonie jej duszę i zyska premię do statystyk, dopóki wróg się nie odrodzi.
Mordekaiser jak na razie dostępny jest tylko na PBE (Serwerach testowych) , a na oficjalnych serwerach pojawi się dopiero za parę tygodni. Nie będę zdziwiony jeśli zastąpi on Yasuo na liście najczęściej banowanych czempionów, jego kit jest po prostu niesamowity.
Ryze:
Czymże byłby sezon w League of Legends bez kolejnego, corocznego reworku Ryze`a. Ten bohater ciągle spędza sen z powiek pracownikom Riot Games. Ilekroć jego umiejętności były zmieniane, on i tak znalazł swoje miejsce w mecie ( mimo praktycznie najniższego winrate w grze). Tak teraz będą prezentowały się jego skille:
Umiejętność bierna – Mistrzostwo Magii
Rzucenie podstawowego zaklęcia (q,w,e) redukuje wszystkie czasy odnowienia umiejętności Ryze`a o jedną sekundę. Umiejętność ta odświeża się za każdym razem, gdy Ryze trafi przeciwnika zaklęciem lub autoatakiem.
Pozostałe zmiany w umiejętnościach dotyczą raczej sposobu użycia, aniżeli zmiany na nowe zaklęcie.
Q- Przeciążenie
Użycie pozostałych umiejętności nie będzie już resetowało tego zaklęcia. Nie będziemy także otrzymywać tarczy za użycie dwóch innych spelli niż q, dostaniemy za to więcej movement speed`a (premii do prędkości ruchu).
Czas odnowienia zmieniony z 6 sekund do 10.
Koszt many zmieniony z 40 do 60.
Zwiększono podstawowe obrażenia, ale kosztem mniejszego AP Ratio.
W- Runiczne Więzienie
Zmniejszono obrażenia zadawane przez tą umiejętność oraz AP Ratio.
Teraz Ryze przy użyciu tej umiejętności będzie otrzymywał tarczę
Koszt many zmieniony do 80
Umiejętność ta od teraz tylko zwalnia przeciwników (jeśli nie użyliśmy na nich wcześniej E, o tym powiemy za chwilę), a nie unieruchamia.
Jeżeli nasz cel miał na sobie efekt naszego E, to zaklęcie to unieruchamia ich na 1,5 sekundy.
E- Fluktuacja Magii
Teraz będzie się ono odbijało od pierwszego celu
Użycie q na cel z efektem E nie daje już dodatkowych obrażeń, jednak same obrażenia tej umiejętności zostały znacząco zwiększone.
Zasięg odbicia to 400 jednostek
Zaklęcie nie będzie się odbijać od istot, które zostały za jej pomocą zabite.
R- Zagięcie Czasoprzestrzeni
Zwiększono zasięg do 3000 jednostek
Teraz, aby Ryze mógł skorzystać z tej umiejętności obok niego musi znajdować się co najmniej jeden sojusznik.
Sylas
Od czasu wydania tego czempiona, gracze League of Legends domagali się znerfienia przynajmniej dwóch umiejętności. W końcu, doczekaliśmy się. Sylas dostał parę osłabień, które powinny pozytywnie wpłynąć na zbalansowanie całej gry:
Umiejętność Bierna – Petrucytowa Eksplozja
Zmniejszono obrażenia zadawane przez tą pasywkę oraz obszar, który obejmował trzasnięcie łańcuchami Sylasa
Q – Smagnięcie Łańcuchem
Zmniejszono: promień eksplozji, który następował po smagnięciu; obrażenia, które zadawał owa eskplozja oraz jej AP Ratio
W – Królobójca
Została zwiększona ilość leczenia, jaką Sylas dostaje za użycie tej umiejętności
E – Ucieczka/ Uprowadzenie
Teraz, Sylas zyskuje tarczę tylko wtedy, gdy trafi on wrogiego bohatera lub epickiego stwora. Sama tarcza, jaką otrzymyuje dostała małego buffa.
Warwick
Q – Paszcza Bestii
Zwiększono AP Ratio do 100%
Nadchodzące Reworki:
Wukong
Malphite
Oba reworki wkrótce będą dostępne na PBE.
Nowe Skiny:
Dark Cosmic Jhin (to bardzo zaboli mój portfel, no ale są rzeczy ważne i ważniejsze; 1820RP)
Dark Star Karma (1350RP):
Dark Star Shaco ( i tak prawie nikt nim nie gra; 1350RP):
Niewątpliwie, patch 9.12 to jeden z największych, o ile nie największy patch tego roku. Przynosi on sporo nowych zmian, do których community League of Legends będzie musiało się szybko dostosować (szczególnie dotyczy to pro-sceny). Oprócz wspomnianych przeze mnie reworków, Aatrox prawdopodobnie dostanie kolejnego nerfa, a Corrupting Potion zostanie nieco zmienione.
Wszystkie zdjęcie użyte w tym artykule pochodzą z oficjalnej strony Riot Games.