Biznes

Rynek hazardowy w grach wideo i odwrotnie

Obecnie obstawianie pieniędzy w grach wideo stało się czymś normalnym i codziennym. Przemysł e-sportu kwitnie i z każdym dniem nabiera rozpędu, a granica pomiędzy nim i hazardem powoli się zaciera. W kasynach znajdziemy szereg możliwości na wniesienie naszego zakładu. Sektor hazardowy jest bardzo mocno związany z grami wideo i odwrotnie. Trudno sobie dzisiaj wyobrazić brak nowoczesnych automatów w kasynach, czy też elektronicznych udogodnień. Wydaje się, że te dwie pozornie odmienne dziedziny, egzystują razem w symbiozie. W jaki sposób się dopełniają? Tego dowiecie się z dalszej części tego artykułu.

Czy hazard jest nieodłączną częścią gier wideo i odwrotnie?

Na to pytanie ciężko jednoznacznie odpowiedzieć, bowiem jest to kwestia punktu widzenia. Trzeba jasno powiedzieć, iż obecnie gry wideo, są bardzo ważnym elementem w każdym kasynie, bez którego ciężko sobie wyobrazić komfortową rozgrywkę. Dobrym przykładem tutaj jest poker online, gdzie oprogramowanie z animacjami do złudzenia przypomina grę wideo. Automaty w Polskiekasynaonline posiadają rozbudowaną szatę graficzną i efekty specjalne, które możemy utożsamiać z grami wideo. Warto też się przez chwilę zastanowić, czy działa to też w drugą stronę, na przykład czy turniej pokera online może być postrzegany, jako wydarzenie z dziedziny sportów elektronicznych. Starcia odbywają się przy wirtualnym stole, z udziałem innych prawdziwych osób, więc pod tym względem możemy uznać turniej pokera online, jako turniej e-sportowy. Podobieństw jest bardzo dużo, jednak sami powinniśmy indywidualnie wyciągnąć wnioski.

Bardzo ciekawie wygląda również kwestia, gdy spojrzymy na zakłady bukmacherskie, gdzie swój bardzo duży udział mają gry wideo. W niepamięć odeszły czasy, kiedy były one dyskryminowane przez konserwatywnych graczy. Na ten moment każdy większy dostawca zakładów sportowych posiada rozbudowany segment e-sportu, który nawiązuje walkę z ich tradycyjnymi odpowiednikami.

Jak to się zaczęło?

Wszystko rozpoczęło się od Gatcha Games w Japonii. Cały ten trend opierał się na automatach zawierających kapsułki z różnymi nagrodami. Aby zdobyć je wszystkie, kolekcjoner musiał zapłacić dużo pieniędzy i liczyć na łut szczęścia w trakcie losowania danego fanta.

Tym tropem poszło wielu deweloperów gier wideo, którzy dodają obecnie do swoich tytułów element losowania nagród. Dobrym przykładem na potwierdzenie tych słów, jest popularna gra piłkarska Fifa od EA Sports. Do zakupu gracze mają tutaj paczki z zawodnikami, jednak nikt nie zna ich zawartości. Wszystko przydzielane jest w sposób zupełnie losowy. Dodając do tego, iż gracze wydają na nie często swoje prawdziwe pieniądze, możemy rozważać tę loterię, jako hazard. Nie jest to jednak jedyny miarodajny przykład z tego podwórka, gdyż w 2010 roku Konami, zastosowało podobną strategię w grze Dragon Collection. Wdrożyli oni również loterię, która pozwalała zgarnąć najlepsze karty za realną walutę. Przez ogromne kwoty, które ludzie musieli zapłacić za dane wirtualne przedmioty, forma gacha została zakazana w grach mobilnych, już wiele lat temu.

Podsumowanie:

Zarówno rynek hazardowy, jak i gier wideo ma przed sobą świetlaną przyszłość i z czasem powinny się jeszcze bardziej rozwijać. Granica pomiędzy nimi już jest minimalna, a będzie ona stopniowo topniała jeszcze bardziej. Model biznesowy wielu firm zajmujących się grami opiera się w coraz większym stopniu na mechanice hazardu, różnego rodzaju loterie, paczki z niewiadomą zawartością, są czymś normalnym i powszechnie akceptowanym.

Komentarze

Scroll to top