Biznes

Jak rozwija się rynek zakładów i streamingu w Polsce

Światowi eksperci przeanalizowali specyfikę zakładów i transmisji sportowych, ocenili cyfrowe zasoby graczy i ustalili liderów na koniec 2021 roku. Porozmawiajmy o głównych ustaleniach.

Trendy w zakładach sportowych

Zakłady bukmacherskie to jedna z niewielu branż, które rozwinęły się podczas pandemii. Ludzie zmuszeni do pozostania w domu więcej czasu poświęcali na oglądanie meczów i stawianie zakładów sportowych. Bukmacherzy podgrzewali zainteresowanie, otwierając zakłady na e-sport. W 2020 roku przychody z zakładów sportowych (np. w takich serwisach, jak Sportaza: https://sportaza.com/pl/ wzrosły o 20%.

W ostatnich latach próg wejścia dla gracza, który chce postawić zakład, znacznie spadł. Miały na to wpływ dwa czynniki:

➔         Rozwój technologii cyfrowych, które pozwalają oglądać mecze i inne wydarzenia sportowe z niemal każdego miejsca na świecie, w dowolnym czasie i na dowolnym urządzeniu.

➔        Przeniesienie bukmacherów na platformy mobilne.

Rozwój rynku znacznie ułatwia trend w kierunku legalizacji zakładów bukmacherskich. Państwo stopniowo zaprzestaje działalności nielegalnych operatorów, w wyniku czego użytkownicy zaczynają ufać legalnym markom. Bukmacherzy przyciągają nowych odbiorców, a tym samym zwiększają przychody.

Co powstrzymuje rozwój zakładów

Ograniczenia prawne. Reklamowanie hazardu podlega surowym ograniczeniom prawnym. Na przykład, bukmacherzy mogą zamieszczać reklamy tylko w mediach drukowanych, w kanałach telewizyjnych i na stronach internetowych związanych ze sportem.

Ograniczenia dotyczą większości sieci społecznościowych, a także sklepów z aplikacjami jak Google Play – dystrybucja aplikacji bukmacherskich jest ograniczona.

Nieufność społeczeństwa. Społeczeństwo wciąż jest przekonane, że zakłady uzależniają. Bukmacherzy są świadomi swojej odpowiedzialności, dlatego publikują na swoich stronach internetowych materiały dotyczące odpowiedzialnego gry oraz linki do stron organizacji pomagających osobom uzależnionym od hazardu. Dają również możliwość ustalenia maksymalnej liczby zakładów na dzień oraz limitu kwoty zakładów na ich koncie.

Sposoby promocji reklamy

W związku z tym, że tradycyjne kanały reklamowe są zamknięte dla zakładów bukmacherskich, bukmacherzy muszą szukać i stosować alternatywne metody promocji w digitalu. Radzimy zwrócić uwagę na następujące kanały.

➔                Usługi randkowe. Reklamy displayowe i specjalne projekty w serwisach randkowych mogą zwiększyć świadomość marki i przyciągnąć niezbędny ruch.

➔                Blogi mikroinfluencerów. Dzięki integracji reklam z działaniami mikroinfluencerów,  bukmacherzy mogą zwiększyć zaangażowanie i skuteczność, obniżyć koszty kampanii i dotrzeć do wąskich segmentów odbiorców (takich jak, na przykład, fani piłki ręcznej).

➔                Podcasty. Integracje podcastów pozwalają bukmacherom edukować użytkowników o możliwościach i zaletach usługi, przyciągać wykształconych graczy o wysokich dochodach, personalizować treści dla każdego segmentu docelowych odbiorców i budować świadomość marki bez dużych inwestycji.

➔                Transmisje sportowe i e-sportowe. Korzystając ze współpracy z serwisami streamingowymi, bukmacherzy mogą osiągnąć duży zasięg i wysoki ER (wskaźnik zaangażowania).

➔                Alternatywne sklepy dla użytkowników Androida. Google Play zabrania umieszczania aplikacji bukmacherskich, więc bukmacherzy powinni udać się do alternatywnych sklepów (na przykład Nine Store, Amazon AppStore, F-Droid), aby zapewnić użytkownikom Androida dostęp do swoich usług i poszerzyć grono odbiorców.

➔                Współpraca z sieciami społecznościowymi. Współpraca między mediami społecznościowymi a usługami przesyłania strumieniowego przyniesie korzyści obu stronom. Dzięki takiej współpracy streaming zyska nową publiczność i zwiększy przychody poprzez integrację reklam, a sieci społecznościowe otrzymają treści, które przyciągną użytkowników.

➔                Współpraca między serwisami streamingowymi a bukmacherami to kolejna korzystna dla obu stron historia. Nie można ich nazwać konkurentami, ale mają jedną grupę docelową. Dlatego współpraca przyniesie obu nowych unikalnych użytkowników.

Marki powinny osadzać elementy interaktywne na stronie i w aplikacji – zwiększa to zaangażowanie i dobrze sprawdza się w utrzymaniu użytkowników w systemie.

Komentarze

Scroll to top