Dołącz do naszej społeczności!

Mateusz Łubik


 

Pewnie przebywając tutaj, zastanawiacie się w końcu jak dokładnie grać tym Azirem? Imperator pustyni nie raz zajmował pierwsze miejsce, jako najtrudniejsza postać w grze i stale utrzymuje się w czołówce i mimo tego, że nasz ulubiony ptak w League of Legends (Nienawidzę Anivii...) ma już 3 lata, dalej żadna postać nie potrafi strącić go z tronu, mimo że, przyznaje takie postacie jak np. Aurelion Sol są także niezwykle ciężkie do opanowania. W tym artykule chce wam przybliżyć, jak osiągnąć wyższy poziom grania przywódcą Shurimy, lecz pamiętajcie - Nie jestem Fakerem. Kilkaset tysięcy maestrii jest, pierwsze dziesiątki Azira według LolSkilla i LeagueGraphs miałem - Jednak jeśli ktoś nie zgadza się z moją opinią, może mieć pełną rację! Nie przedłużając, zaczynajmy!


Plusy i Minusy

Kilka ogólnych stwierdzeń :

+ Ogromny wachlarz możliwych zagrań

+ Dobry push / outpush

+ Ogromne obrażenia, które praktycznie nigdy się nie kończą

+ Dash, Shield, Slow, Knock

+ Potrafi dosłownie wygrać 1v5 z doświadczonym graczem u steru

+ Duży zasięg

 

- Po reworku ograniczone zasięgi, sprawiają że jesteśmy łatwiejsi do skrontrowania i trafienia np. Ultem Orianny

- Olbrzymia trudność

- Dash można przerwać po prostu stając przed nim

- przez ścianę można już przeskoczyć

- Problemy z maną na początku gry


Runy 

W preseasonie ciężko udzielić szczegółowych informacji na temat jakich run udzielać przez następny sezon. Moją najlepszą radą będzie więc używania Probuilds.net, gdyż jest to najlepsza strona do sprawdzania run. Tylko pamiętajcie - Nie bierzcie run od pierwszego prosa z góry. Otwórzcie kilka stron i na szybko porównajcie, ponieważ nawet tam zdarzają się pewne "perełki". Jednak wszyscy wiemy, że jest jakaś strona run, z która postać powinna działać okej przez dłuższy czas... Oto moja propozycja!

 

 

Kometa jako keystone - absolutny #1 wśród profesjonalnych zawodników - Pozostałe wybory wydają się w miarę jasne, chociaż możecie mięć wątpliwości co do drugiego wyboru strzelca - dokładniej z Alacrity, gdyż na pewno wielu będzie się rozwodzić nad Coup De Grace. Pamiętajcie jednak jaka jest różnica między Azirem z Attack Speedem oraz bez. Tym bardziej po reworku, który jako tako wymusza na nas zrozumienie tej postaci z większą ilością prędkości ataku na żołnierzach. Jeśli jednak nie jesteście pewni swoich umiejętności, możecie zawsze zmienić tą jedną na Coup The Grace, która nie jest zła, zważywszy na to, jak często enemy może wam uciec z low hp, odflashowywując od ostatniego ataku żołnierza.

 


Build

Tutaj są największe spory pomiędzy miłośnikami gołębia z Shurimy. Jedni krzyczą Morello! Drudzy Nashor Tooth! Więc... Co jest lepsza? Prawidłowa odpowiedź brzmi - Zależy od was! Obydwa sposoby są dobre i słabe na swój własny sposób, najlepszym co możecie zrobić jest przetestowanie ich po kilka razy (A jeśli będziecie chcieli nauczyć się grać Azirem, będziecie mieli jeszcze duuużo gier do rozpracowania wszystkiego...).  Jak więc się budować? 

Wariant 1 - Morello :

W tym wypadku na pewno nie zabraknie nam many w początkowej fazie gry i będziemy mogli ją śmielej wydawać na trade'y (Męczcie junglera o blue każdego dnia!). Większe obrażenia z Q, zredukowane leczenie, więcej many. Build sam w sobie bardzo podobny do większości magów na midzie, z jedną dużą zmianą - Buty berserkera, dla większej ilości AS. Ogólnie powinno to wyglądać tak : Wracacie po Lost Chapter za 900 g kiedy możecie i potem albo kończycie Morello albo kupujecie buty berserkera. W tym momencie większość zależy od was! Build można mocno modyfikować. Od Rylai, przez maskę do Deathcapa. Przykładowy full build i order to Buty Berserkera - Morello - Rylai - Kostur Pustki - Rabadon/Zhonya. Kostur jest szczególnie ważny, jako że nie mamy przebicia z butów!

Wiarant 2 - Nashor Tooth :

Mój ulubiony build. Więcej attack speedu, wcześniejsze przebicie i jak dla mnie więcej fun'u. W tym wypadku buty maga, normalnie pod przebicie. W tym wypadku warto pamiętać, że możecie bez problemu po Nashorze dokupić sobie morello, jeśli gramy np. na Sorakę. Pamiętacie, że możecie mieć problemy z maną, gdyż nie rushujemy Lost Chaptera, tylko Nashora. Przykład : Buty Maga - Nashor - Rylai - Rabadon - Kostur Pustki - Zhonya. Prawie wszystko możecie modyfikować!


 

Porady ogólne i gameplay

Tutaj mógłbym napisać książkę... Ale postaram się skrócić do jak najmniejszej ilości tekstu. Najlepszy możliwy trade w early to zespawnowanie żółnierza w miejscu którym stoi przeciwnik, uderzenie go raz AA żołnierza, potem Q dla slowa i dmg + mniejsza szansa dla enemy na ominięcie komety i następnie jeszcze 1/2 autoattacki. Cały czas pamiętajcie, że nie bijecie "sobą" tylko żołnierzami, więc jeśli bedą w innym miejscu niż przeciwnik praktycznie nie zadajecie obrażeń. Uważajcie z super offensywnymi wyjściami w stronę bardziej mobilnych postaci takich jak Fizz czy katarina, gdyż szybko możecie stracić główne źródło dmg. Do tego na takie postacie dobrym wyborem jest Rylai, który poza samymi w sobie statystykami slowuje, sprawiając, że możemy więcej razy uderzyć przeciwników jednej serii. Do tego w Teamfightach i all-in'ach starajcie się ZAWSZE walczyć 3 żołnierzami. DRASTYCZNIE zwiększa to wasze obrażenia i AoE. Uważajcie jednak z tym na linii, bo wasza mana może szybko zniknąć przy takim stylu gry. Bijcie się wręcz o blue z junglerem! Jest wam bardzo bardzo potrzebne, szczególnie bez morello. Musicie wyrobić sobie umysł żeby pamiętać, że sterujecie nie tylko sobą, ale zazwyczaj 3 innymi obiektami, nie wspominając, że czasem latami pomiędzy nimi. Żeby latać jak najdalej zawsze zaczynajcie z E! w trakcie e używami Q żeby móc polecieć dalej, nie na odwrót, inaczej combo jest bardzo mało efektywne i dużo nim nie zrobicie. I jedna z najważniejszych rzeczy. Jesteście jednocześnie AP Carry, Engage'm, Disengage'm. Wasz ult może lecieć w obie strony, czy to ofensywnie czy defensywnie. Jeśli nie czujecie się pewnie zalecam używać go defensynie, powoli starać się go używać i w TeamFightach główny nacisk kłaść na stanie z tyłu i ciągle okładanie przeciwników z 3 żołnierzy. 


 

Podsumowanie

Granie Azirem daje mnóstwo fun'u, możliwości i outplayów. Jednak nauczenie się grać nim poprawnie zajmuje czas i znacząco różni się od innych postaci. Czy warto poświęcić ten czas? Według mnie - Jak najbardziej tak! To moja ulubiona postać od dwóch lat i to dzięki niej zdobyłem diament te dwa lata temu. Daje mi najwięcej frajdy z wszystkich i nie widzę nawet konkurenta dla niego. Polecam zagrać przynajmniej kilka gierek, żeby się przekonać ile gołąb z shurimy wnosi zabawy do gry!

 



Proponowane posty:


League of Legends

Mecz Pytań - Finał EU LCS.


League of Legends

PEANUT W LONGZHU


League of Legends

Jankos Free Agentem!

Udostępnij post: